Sabtu, 05 November 2016

Cara Recoil Vapor

Info tambahan:
Coil jarak: Flavour lebih detail dan naik untuk subtank. Flavour ada risiko percik ke mulut jika kapas tidak dimasukkan dgn betul. Kapas x mudah putus.
Coil rapat: Flavour x se-detail coil jarak. Flavour susah untuk percik ke mulut. Kapas lebih mudah putus.

1: Cek positive connector. Jika longgar sila ketatkan kerana ia salah satu punca ohm berlari2 ke Dang Wangi. (Dalam rajah saya selitkan screwdriver ke dalam lubang2 tu supaya mudah untuk dipusingkan/diketatkan kembali positive pole rba tu).
2: Lilit kanthal pilihan hati anda ke screwdriver ataupon coil master (saya guna 26awg sebab sesuai dgn kepuasan tekak saya). Saya guna 2.5mm untuk flavour 50/50 blend ke bawah. 3.0mm pula utk high vg yakni bermula dari 70vg ke atas.
3: Ya. Lilit kanthal anda di sekeliling screw. Ini juga salah satu punca ohm berlari2 menuju puncak gemilang cahaya bilamana anda tidak melilit tetapi hanya menyelit di tepi screw.
4: Ketinggian coil tidak terlalu tinggi juga tidak terlalu rendah bagi 50/50 blend manakala high vg disarankan untuk direndahkan coil tersebut dgn syarat tidak mencecah lantai rba bagi memudahkan flavour naik keatas.
5: Potong kanthal sekemas yg mungkin.
6: Pastikan tiada lebihan kanthal yg terkeluar ataupun melebihi skru rba tersebut. Ini penting bagi mengelakkan shortage berlaku sekaligus menjahanamkan chip mod anda. Shortage akan berlaku apabila kanthal lebihan bertemu dgn dinding rba.
7: Masukkan cotton sesedap rasa jgn terlalu ketat jgn terlalu longgar.
8: Ini pula style saya potong kapas (saya guna Fiber Freaks, terpulang kepada anda..organic cotton pon sama je cara dia). Sebab musababnya lihat rajah 9.
9: Cek kapas anda supaya ia mencecah lantai (kapas tidak terlalu pendek/terlalu panjang). Kapas pendek maka liquid senang melimpah. Kapas terlalu padat maka liquid pula susah untuk naik (di-vacuum ke dalam rba).
10: Kemaskan cotton anda.
11: Basahkan dgn flavour terlebih dahulu.
12: Test fire and u are ready to go.

Source: vapor murah berkualitas, macam macam vapor dan harga, jual mechanical mod authenti, lazada vape

Tidak ada komentar:

Posting Komentar